Comisia Europeană este pregătită să analizeze împreună cu autoritățile belgiene diferite instrumente financiare care ar putea ajuta la reconversia angajaților uzinei Ford Genk din Belgia, care va fi închisă până la sfârșitul anului 2014, transmite AFP.
Ford a provocat miercuri un „cutremur” în Belgia, anunțând intenția de a închide uzina Genk situată în Flandra (nordul țării), măsură care va duce la desființarea a peste 10.000 de locuri de muncă, în mod direct și indirect. La uzina Genk lucrează 4.300 de angajați.
Premierul belgian Elio Di Rupo și șeful guvernului din Flandra, Kris Peeters, au indicat că speră la un ajutor din partea Uniunii Europene.
„Comisia Europeană este pregătită să discute cu autoritățile belgiene despre ajutoarele care pot fi accesibile prin intermediul fondurilor europene de ajustare și globalizare”, a declarat vineri un purtător de cuvânt al CE, Jonathan Todd.
Aceste fonduri, care anual pot ajunge la 500 de milioane de euro, sunt destinate reconversiei profesionale a angajaților afectați de consecințele globalizării.
Todd a subliniat că una dintre problemele cu care se confruntă industria auto europeană este creșterea ofertei de mașini provenită din afara Europei.
Comisia Europeană a respins luni o cerere a Franței pentru punerea sub supraveghere a importurilor de vehicule din Coreea de Sud, cinsiderând că nu sunt îndeplinite condițiile legale.
Comisarul pentru Industrie, Antonio Tajani, urmează să prezinte pe 8 noiembrie un plan de acțiune în favoarea unei industrii de automobile competitivă și durabilă în Europa”, numit Cars 2020.
Acest plan are rolul să răspundă problemelor ridicate de situații precum cea a Ford Genk, a arătat un alt purtător de cuvânt al CE, Olivier Bailly.